lauantai 5. tammikuuta 2013

Boracay


Kun on hankalaa, niin on hankalaa.
Meinaspa tyssätä mun Filippiinien reissu heti alkuunsa. Menin checkaamaan lennolle sisään, niin kaveri rupes kyseleen, et kuin kauan oon Filippiineillä. No sanoin, et maks pari viikkoa. No sit kyseltiin paluu lentolippua nähtäväksi. No eihän mulla tietty ollut paluulentoa kun en tiennyt kuinka pitkään siellä olen. No paluulipun puute merkkas sitä, että se on ”no go”. Kaveri vaan totes, että jos haluat koneeseen, niin kannattais yrittää hankkia paluulippu niinkuin nyt. Onneks olin ajoissa kentällä. Oli edes teoreettiset mahkut tehdä jotain.Airasian lipputiski oli siinä suht lähellä. Muistelin, että niillä on lentoja johonkin suuntaan Filippiineille. No sinne sit kyseleen. Se virkailia oli aika pihalla, mutta sen verran sain selville, että ne lentää jostain Manilan pohjoispuolelta johonkin päin. No nyt se johonkin oli niin, että sain bookattua paluulennon ilmeisesti Clarkin kentältä Kuala Lumpurin kautta Phuketiin. Noh ei ihan halvimmasta päästä reititys, mutta ei kauheesti ollut neuvotteluvaraa. Sit takaisin tiskille ja sit se kaveri rupes kiukutteleen, kun mulla on niin lyhyeksi aikaa myönnetty passi. Tottahan se on, mutta se oli voimassa vaadittavat 7 kk reissulta paluun jälkeen. Sille hörökorvalle piti sit pitää pikku luento siitä, miksi UM myöntää meille niin lyhyitä passeja. Joku isompikin viskaali sitä passia ihmetteli, mutta kun sanoin, että olen EU nimisessä yhtiössä duunissa, sit sit ne rauhottui.
Saapuminen Cebuun, missä mulla oli koneen vaihto oli kyllä mieleenpainuva. No lentokelikin oli aika kova, mutta ei se ollut mitään verrattuna meininkiin täällä passintarkastuksessa. Tsiisus, en oo koskaan ollut tuollaisessa ryysiksessä. Ihmiset ahdettiin todella kuin karja aitaukseen lahtaamista varten. Happea oli sen verran nihkeästi tuloaulassa, että jengiä pyörtyili ja oksenteli ihan yhtenäään.Pyörtyneet kannettiin takaisin hieman kauemmas, missä saivat ottaa happea ja aloittaa jonotuksen uudelleen. Siinä oli kerrassaan reilu meininki ja hyvä fiilis. Japanilaiset ei yleensä ääntään korota, mutta muutama vanhempi herrasmies totes jotain aika kovalla äänenpainolla, kun homma ei oikein toiminut.

Kaikesta huolimatta perillä ollaan. Loppumatka Cebun jälkeen kyllä skulas hienosti. Mä en oikein vielä osaa sanoa, miten tätä paikkaa arviois. Eilinen päivä meni puolivaloilla reissaamisen vuoksi valvotun yön jälkeen.
Netti täällä on niin hidas, että kuvia ei ainakaan tule. Ei noi hiekat nyt niin valkoisia ole, kuin noissa kuvissa on. Hyviä ne kyllä on, sitä ei auta kiistää. Vesi on kristallin kirkasta, hieman viileämpää kuin Phuketissa. Mä tässä sulattelen tätä paikkaa ja kommentoin sit jossain vaiheessa. Sain lennot järkättyä Clarkiin, mistä mulla on sit jatkot Phuketiin. Jossain siinä Clarkin lähellä in Pinatubon tulivuori, täytyy selvitellä olisko se sillä etäisyydellä, että siellä vois käydä ihmettelemässä. Vaikka tällä hetkellä aurinko paistaa taas täpöllä, niin voi lohduttaa lukijakuntaani, että oli täälläkin sadekuuro päivällä...

Mukavaa viikonloppua, kesis