torstai 18. joulukuuta 2014

Negombo - Bangkok

Taas vaihteeks enkelten kaupungissa, kuten Bangkokin thai-kielinen nimitys kuuluu.
Päivällä mietiskelin, kun steppailin kylillä, että kuinkahan monta kertaa olen täällä käynyt. Eka kerran olin täällä 1991 ja sen jälkeen niin monta kertaa, että ei pysy laskuissa. Tämä on ollut aina sellainen tukikohta, kun täällä aasiassa oon reissannut.

Mutta muutama sana Negombosta, siitä ei juurikaan ole kerrottavaa, mutta ihan passeli paikka lueskella ja odotella jatkolentoja muutama päivä. Olin koko Sri Lankan kierroksen ajan katsellut teitä sillä silmällä, että siellä olis hyvä ajella fillarilla. Ainoa negatiivinen juttu, mikä tuli mieleen oli hullun lailla kaahaavat bussikuskit. Tiet olivat erittäin hyvässä kunnossa, eikä liikennettäkään liiaksi. Tosin just siitä syystä bussit pääsevtkin kaahaamaan hullun lailla. Näin jossain vaiheessa yhdellä kuskilla rattiin teipattuna sekundaattorin. Siellä ilmeisesti kellotettaan jotain pätkiä kuin rallin pikataipaleella konsanaan. Älytöntä puuhaa kyllä. Kandyn asemalla ja Negombossa näin kaks fillareilla liikkuvaa pariskuntaa. Kyllä se kieltämättä aiheutti positiivista kateutta. Sri Lanka on niin pieni, että sen kurvailis aika nopeastikin ympäri. Toivottavasti bussikuskit eivät niittaa kyseisiä fillaristeja nurin.

Parasta antia Negombossa oli yks huikea auringonlasku ja hyvä safka. 

Negombo beach
Aurinko piirteli taivaanrantaan

Safkassa ei ole moitteen sijaa Bangkokissakaan. Lensin Thain kyydissä tänne. Koneessa tarjottiin seafood currya. Se oli aivan taivaallista, paras lentokoneruoka mitä olen koskaan syönyt. Aivan oivallinen tervetuliaistoivotus Bangkokiin. Kuten olen monille kertonutkin, Thaimaahan kannattaa lähteä vaikka ihan vaan syömään.

Tuossa keittiössä osataan
Keittiön antimia

20.12 lennän Filippiineille, missä jatkan kiivaasti lähes täydellisen piitsin etsintää. Mulla on hyvin vahva fiilis, että siinä puuhassa tapahtuu edistystä noihin Sri Lankan piitseihin verrattuna.
Eipä muuta kuin Sawasdee täältä enkelten kaupungista. Mä lähden syömään currykanaa ja ehkä otan myös pari norsulimpparia (Chang).

kesis