torstai 12. tammikuuta 2023

Prachuap Khiri Khan

Täällä ollaan edelleen, en jaksanut pakata laukkuja, niin otin pari päivää lisää majoitusta...

Kylillä ajeltu 43 km (2350 km). Eilen tosiaan päätin, että ei tästä niin kiire ole mihinkään. Olen ajellut tässä kylillä fillarilla ja tänään olin taas piitsillä pöjöttämässä.  Siinäpä nuo tärkeimmät tapahtumat. Tietty kun tuossa kylillä kävelee, niin välillä hieman mirrejä pitää rapsutella. Kävin taas tuolla ilmavoimien tukikohdassa piitsillä. Olin itseasiassa uimassa kun JAS Grippen 39 vetäs matalalentoa siitä rannan yli. Onhan noita näytöksissä ja muuallakin nähty, mutta kun se tuli noin matalalla ja ihan puskista, niin olihan se räyhäkkä vaikutus. Siinä se kierteli jonkun 10 minsaa ja veteli ylilentoja, kunnes otti suunnan etelään. Noilla JAS39:lla on tukikohta Surat Thanissa, 350 km tästä etelään. Huomenna ajattelin ajaa aamulenkin tuonne Myanmarin rajan pintaan. Täytyykin varuiks ottaa passi mukaan, siellä on varmaan check pointteja ja henkkareita voidaan kysellä. Tästä on vajaa pari kymppiä tohon rajalle linnuntietä. Muutama vuosi sitten jopa suunnittelin, että olis ajanut Myanmarin kautta tuonne Puksun suuntaan, mutta sotilasjuntan ollessa vallassa, mulla ei ole tuohon maahan mitään asiaa. 14 vuotta sitten kun kävin Myanmarissa, poliittinen tilanne oli huomattavasti parempi. Trooppinen sykloni oli vaan pyyhkinyt puolisen vuotta ennen mun reissua koko maan yli, tappaen 140 000 ja 2 miljoonaa jäi kodittomaksi. Kuukauden aikana mitä mä siellä reissasin, ei monta länkkäriä näkynyt. Noh, se siitä. Lauantai aamuksi on suunniteltu startti kohti etelää. Varmaan Songhlaan asti ajan tätä itärannikkoa, sitten vaihdetaan puolta ja toista rantaa Puksun suuntaan. 

Kauhee ryysis piitsillä
                         
Pari päivää sitten lennettiin tuollaisella
Lennosto 5:lla oma nimikkovesi

Fisua on runsaasti tarjolla






Kukkia myös löytyy






Fillaristit aitiopaikalla