Päivän reitti: Oudomxay 122km/1356km
Oli kiva ajopäivä, jalat oli vetreässä kuosissa ja fillari kiipes helposti tuon 1,3km vertikaalia. Eilinen päivä oli todellakin lepopäivä, yöllä tempaisin vielä reilun 9 tunnin unet. Eilen illalla kävin syömässä ruokamarkkinoilla. Vedin grillattua ankkaa ja possua. Ankka oli hieman kuivaa, mutta possu ihan parasta, mitä olen koskaan tuossa kategoriassa syönyt. Aamulla hieman nauratti, kun lähdin ajeleen ihan Garminin antamien ohjeiden mukaan. Siihen asti meni hyvin, kun tulin Nam Tha joen varteen. Kaikissa kartoissa siihen on piirrety silta, mutta joko sitä ei ole siihen koskaan rakennettu tai sit on siitä purettu. Noh siitä tuli vajaa kymmenen kilsaa lämmittelyajoa aamuun.
Tänään näin pari ranskalaista frouvaa, jotka oli fillaroimassa samaan suuntaan. Niiden piti kyllä ajaa tähän samaan kaupunkiin, mutta kun äsken kävin syömässä, eipä niitä näkynyt. Frouvat oli kyllä jo siinä määrin ikäihmisiä, että hatunnoston arvoinen suoritus lähteä ajelemaan näitä mäkisiä maastoja.
Tänään oli kohtuullisen kova rekkatrafiikki oikeastaan koko päivän. Kiinalaiset rakentavat parhaillaan luotijuna rataa Kunmingista Kiinasta Laosin läpi Thaimaahan. Näytti tuo ratalinjaus menevän aika lähellä tän päivän reittiä. Toi on niin valtava rakennusprojekti, että se mullistaa todella paljon tätä aluetta lähivuosien aikana. Tässä vaiheessa puhkottiin tunneleita ja tehtiin lähinnä maansiirtotöitä ratalinjauksen alta. Enpä haluais olla täällä seuraamassa lähivuosina tuota projektia.
Tänään koukkasin läheltä Kiinan rajaa, huomenna ajan lähelle Vietnamin rajaa. Tarkoitus olis ajaa satkun lenkki Muang Khuaan. Sieltä sit jatkan matkaa seuraavana päivänä jokiveneellä pikku siivun. Näkeepä hieman kuinka ihmiset elävät tuossa Nam Oun varrella. Veneen pitäis ajella Nong Khiawin kylään. Sieltä sit tuuppaan hieman pidemmän päivän suoraan Lunag Prabangiin.
Tossa muutama päivä sitten, kun oli hienoisia hankaluuksia kiivetä mäkiä, otin kevään Adrianmeren kierrokselta tutun konstin avuksi. Puhelimesta ysäridisco soimaan täpöllä, niin kyllä muuttui ajo kevyeksi. Kyllä siinä muuta vanhempi paikallinen frouva heitti hieman paheksuvaa katsetta, mutta suurin osa jengistä kyllä peukutti.
Tämä Oudomxay kaupunki on yhtä kiinnostava kuin Pieksämäki. Kaikki tiekyltit on tuolla nimellä, kartoissa tämä on nimetty Muang Xaiksi. Noh, toisaalta aivan sama, ketään ei kiinnosta. Majataloja kuitenkin suht paljon, herättelin tällä kertaa respan tytön, joka nukkui ilman nallea.
Tässäpä muutama kuva:
Oli kiva ajopäivä, jalat oli vetreässä kuosissa ja fillari kiipes helposti tuon 1,3km vertikaalia. Eilinen päivä oli todellakin lepopäivä, yöllä tempaisin vielä reilun 9 tunnin unet. Eilen illalla kävin syömässä ruokamarkkinoilla. Vedin grillattua ankkaa ja possua. Ankka oli hieman kuivaa, mutta possu ihan parasta, mitä olen koskaan tuossa kategoriassa syönyt. Aamulla hieman nauratti, kun lähdin ajeleen ihan Garminin antamien ohjeiden mukaan. Siihen asti meni hyvin, kun tulin Nam Tha joen varteen. Kaikissa kartoissa siihen on piirrety silta, mutta joko sitä ei ole siihen koskaan rakennettu tai sit on siitä purettu. Noh siitä tuli vajaa kymmenen kilsaa lämmittelyajoa aamuun.
Tänään näin pari ranskalaista frouvaa, jotka oli fillaroimassa samaan suuntaan. Niiden piti kyllä ajaa tähän samaan kaupunkiin, mutta kun äsken kävin syömässä, eipä niitä näkynyt. Frouvat oli kyllä jo siinä määrin ikäihmisiä, että hatunnoston arvoinen suoritus lähteä ajelemaan näitä mäkisiä maastoja.
Tänään oli kohtuullisen kova rekkatrafiikki oikeastaan koko päivän. Kiinalaiset rakentavat parhaillaan luotijuna rataa Kunmingista Kiinasta Laosin läpi Thaimaahan. Näytti tuo ratalinjaus menevän aika lähellä tän päivän reittiä. Toi on niin valtava rakennusprojekti, että se mullistaa todella paljon tätä aluetta lähivuosien aikana. Tässä vaiheessa puhkottiin tunneleita ja tehtiin lähinnä maansiirtotöitä ratalinjauksen alta. Enpä haluais olla täällä seuraamassa lähivuosina tuota projektia.
Tänään koukkasin läheltä Kiinan rajaa, huomenna ajan lähelle Vietnamin rajaa. Tarkoitus olis ajaa satkun lenkki Muang Khuaan. Sieltä sit jatkan matkaa seuraavana päivänä jokiveneellä pikku siivun. Näkeepä hieman kuinka ihmiset elävät tuossa Nam Oun varrella. Veneen pitäis ajella Nong Khiawin kylään. Sieltä sit tuuppaan hieman pidemmän päivän suoraan Lunag Prabangiin.
Tossa muutama päivä sitten, kun oli hienoisia hankaluuksia kiivetä mäkiä, otin kevään Adrianmeren kierrokselta tutun konstin avuksi. Puhelimesta ysäridisco soimaan täpöllä, niin kyllä muuttui ajo kevyeksi. Kyllä siinä muuta vanhempi paikallinen frouva heitti hieman paheksuvaa katsetta, mutta suurin osa jengistä kyllä peukutti.
Tämä Oudomxay kaupunki on yhtä kiinnostava kuin Pieksämäki. Kaikki tiekyltit on tuolla nimellä, kartoissa tämä on nimetty Muang Xaiksi. Noh, toisaalta aivan sama, ketään ei kiinnosta. Majataloja kuitenkin suht paljon, herättelin tällä kertaa respan tytön, joka nukkui ilman nallea.
Tässäpä muutama kuva:
Eilis illan rapsakkaa possua ja tumma Lao - Nam |
Vietnamilaisella kahvilla ja patongilla päivä polkaistiin käyntiin |
Myöskään kuvassa ei näy siltaa, vaikka karttaan se oli merkattu |
Hämähäkin seitit aamukasteessa |
Tytöt matkalla peltotöihin |
Allaolevan taukopaikan koira säikähti mua niin, että joutuu varmaan käymään terapiassa |
Torvea soitellaan serpentiinitiellä muiden varoitukseksi |
Ei toi mäki ihan noin jyrkkä ollut |
Välillä ajettiin ihan viidakossa |
Päivän kukka |
Perhe käynyt tekemässä harjaksia |
Kylät on aika standardin mukaisia |
Tien reunassa on hyvä kuivattaa kaikenlaista |
Kiinalaisten rautatieprojekti etenee |
Oudamxay (Pieksämäki) keskusta hotelli ja harvinainen tuktuk |