sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Ha Long Bay

Tänään oltiin sit kahden päivän risteilyllä...
Oli kyllä hienoja mestoja, en ole nähnyt missään vastaavia karstikallioita
kuin tuolla alueella. Krabissa Thaimaassa niitä on kans jonkin verran, mutta
se alue on kuin kaukainen pikkuserkku. Päivä kruisailtiin kivalla botskilla, pari
ilmeisesti yliopiston opettajaa ja meikäläinen. Kundi oli jenkki ja frouva Thaimaasta. Taisivat olla enemmän kollegoita kuin pariskunta. Meidän piti olla yötä sellaisella ponttonien päälle rakennetussa huoneistossa. Siellä asui paljon jengiä kelluvissa taloissa, kaikki tietty kalastajia ja kalanviljelijöitä. Illalla kun tultiin siihen majoitukseen, niin olihan se kohtuullisen karu mesta.

Mä jo mielessäni harmittelin, että yhden päivä reissu olis ollut ihan tarpeeks. Oltiin kuitenkin vesillä aamu kasista lähtien. Syötiin siinä päivällistä sen majoituksen patiolla, kun se thaimaalainen frouva rupes valittaan, majoituksesta, kuinka likaista huoneissa on. Ei hän kyllä siinä yhtään väärässä ollut. Mä olin enempi huolissaan siitä, että tulee kylmä ja kostea yö, kun mitään lämmitystä ei tietty ollut eikä täällä yöllä ole mitenkään lämmin. Siihen vielä meren kosteus, niin voi unet jäädä vähiin. Se fouva totes, että jos hän sais päättää, niin lähdettäis takaisin Cat Ban nukkumaan. Mä vaan totesin, että mulle sopii kyllä. No sit vaan soitto firman pomolle, että pidä tunkkis, me tullaan takaisin. Tossa äsken neuvoteltiin vielä 40 taalaa takaisin, satku maksettiin tuosta parin päivän reissusta. Huominen merellä kelluminen vaihtuukin villarin selässä istumiseen, mikä mulle sopii kyllä. Pakko tästä vielä hinautua kylille baariin, että saa nää sepostukset lähetettyä. Jostain syystä ei pääse tähän nettiin käsiks täällä hotlassa. Katselin noi tän päivän kuvat läpi, pitää tehdä niistä erillinen kuvasetti tohon oheen, kunhan pääsee toimivien yhteyksien pariin. Lupsakkaa alkavaa työviikko niille, jotka näkevät aiheelliseksi hinautua työmaalle huomenna. Mun konttori on liikkuvaa sorttia tulevien viikkojen ajan..
kesis